Hi,
Just sent this text to the Norwegian customs office. Maybe somebody in the forum already know the answer? :)
The norwegian version:Vi er i startfasen av å opprette en nettbutikk hvor vi ikke vil holde eget varelager. Våre leverandører befinner seg utenlands (dog i EU om relevant), og vil videre sende (dropshippe) varer direkte til kunde i Norge. Varer vil ha en større verdi enn 350 NOK.
Hvordan kan dette løses uten at våre kunder blir “skadelidende”? Vi ønsker naturlig nok at leveransen skal gå “glatt” fra utsendelse fra leverandør til mottatt hos sluttbruker. Moms, lang levering grunnet fortollling etc. skal ikke være elementer kunde må forholde seg til.
Er det mulig å ta betaling ink MVA ved kjøp i nettbutikk, hvorpå vi (selger) så betaler MVA via en tollkredittkonto? Finnes det andre løsninger?
The english version:We are in the initial phase of creating an online store where we will not keep our own stock. Our suppliers are located abroad (in the EU if relevant), and will forward (dropship) goods directly to customer in Norway. Goods will have a greater value than 350 NOK.
How can this be resolved without our customers being "harmed"? We want the deliveries to go "smoothly" from dispatch from supplier to received by the end user. Tax, long delivery time etc. should not be issues customer must adhere to.
Is it possible to charge payment ink VAT in online store, whereupon we (seller) pay VAT via "tax credit account"? Are there other solutions?
Hopefully some of you other guys/ ladies have already solved this one! :)
//V