Hei!
Jeg er ny her, og trenger litt råd og tips. Jeg vurderer å importere elektronikk av ymse slag, i varierende prisklasser. Jeg vil ikke si akkurat hva jeg skal importere, siden det ville være dumt å avsløre det :)
Så vidt jeg vet, så skal det ikke betales toll og andre avgifter utover MVA når man importerer elektronikk, altså at det bare legges til 25%. Stemmer dette, eller er det andre ting som plusses på? Er det noe forskjell mellom privatperson og foretak ifht avgifter?
Jeg tenkte at jeg ikke skal dropshippe direkte til kunden, men videresende det selv.
Er det noen som vet om tredjepartsgaranti som kan kjøpes via ekstern tilbyder, slik at man kan tilby en bedre garantiordning for kunden som er tilnærmet like god som den norske elektroforhandlere kan tilby?
Jeg kommer til å kunne tilby mye lavere pris på kostbare produkter enn de store kjedene på visse produkter, men må kunne tilby kunden en god garantiordning også, slik at de velger å handle av meg framfor kjedene
Takk :)
English Translation
Hello!
I'm new here and need some advice and tips. I am considering importing electronics of various kinds, in varying price ranges. I would not say exactly what I want to import, since it would be foolish to reveal it :)
As far as I know, and it shall not be paid customs duties and other charges beyond VAT when importing electronics, ie that only added to 25%. Is this correct, or are there other things that the plusses? Is there any difference between individual and corporate tax ifht?
I thought that I might not hip drops directly to the customer, but to forward it myself.
Does anyone know of a third party warranty that can be purchased via an external provider, so you can offer a better guarantee for the customer who is almost as good as the Norwegian electrical retailers to offer?
I'm going to be able to offer much lower prices for expensive products than the big chains on certain products, but must be able to offer the customer a good guarantee too, so they choose to buy from me instead of chains
Thank you :)